LAKŠTINGALOS DIENOS

20210520_105922Baigiantis mokslo metams tradiciškai švenčiame Lakštingalos dieną. Šį kartą išsiplėtėme iki Lakštingalos savaitės. Tą savaitę visi ugdytiniai tapo mažaisiais gamtininkais.

Gamtos tyrinėjimas darželyje yra labai svarbus, kadangi tyrinėdami gamtos lobyną vaikai susipažįsta su naujais dalykais, kuriuos svarbu ne tik stebėti, bet ir pačiam atrasti, eksperimentuoti – juk aktyvioje veikloje ikimokyklinukas patiria atradimo džiaugsmą.

Sukūrėme veiklas, skatinančias veikti, žaisti, tyrinėti, ieškoti, improvizuoti, būti aktyviam.

Ryto ratas – „Gamtininko kuprinė“. Kuprinėje įvairiausi daiktai, nusakantys lakštingalos gyvenimo būdą, mitybos įpročius, svorį, dydį. Mažasis gamtininkas radęs kuprinėje guminius batukus pats išmąsto, kad lakštingala gyvena drėgnose vietose, atrastos liniuotės pagalba sužino, kad lakštingala maždaug 17 cm  ilgio. Nelengva vaikučiams nuspėti, kiek sveria šis gražiai giedantis paukštelis? Pagelbėja  kuprinėje surastas svogūnas ir morkos gabalėlis. Skubame sverti: svogūnas sveria 30 g, morkos gabalėlis 25 g. Gamtininko užrašuose parašyta, kad lakštingala sveria apie 25 g. Vadinasi teisybė tų vaikučių, kurie spėliodami sakė, kad sveria tiek, kiek morkos gabalėlis, kiek 5 vynuogių uogos, kiek 5 traškučiai. Kuo minta lakštingala – atsakymus galima buvo sužinoti kortelėse „Valgoma – nevalgoma“. Jas taip pat mažieji gamtininkai rado kuprinėlėse.

Po ryto rato – mokymasis per judesį. Vaikų laukė aktyvi veikla su interaktyviais „IMO“ kubais.

„IMO“ kubai buvo panaudojami fizinio aktyvumo skatinimui: „pereiti tiltelį iki lakštingalos“, „apeiti miške rastus kelmelius“, „pastatyti aukščiausią medį“, aktyvioms pažinimo veikloms: surasti kiek  kiaušinių išperi lakštingalą, atlikti matematinius galvosūkius taip pat apie lakštingalą.

Atkeliavome iki muzikinės pasakos – „Lakštingalos kelionė“. Instrumentai – šios pasakos veikėjai. Trikampis – fėjos, būgneliai – milžinai, barškutis – grūdeliai, raganos – tarškynė, lietutis – vaisiai, varpeliai – pelytės. Klausydamiesi sekamos pasakos, vaikai kantriai išlaukia savojo instrumento „veikėjo“ ir emocingai groja, spontaniškai improvizuoja.

 

Nusiraminimui – meninė veikla eksperimentuojant dailės medžiagomis ir priemonėmis. Vaikai gamino „lakštingalą“ spauduodami, lipdydami, konstruodami. Mėgavimasis procesu pernoko mūsų lūkesčius.

 

Veiklos vaikams paliko gilius įspūdžius ir džiaugsmingus atradimų prisiminimus.

Rytinių susitikimų metu gamtininko užrašais apie lakštingalą pasidalijome ir su vaikučių auklėtojomis. Sužinojome ir naujų dalykų: kad lakštingalos yra pakankamai greiti paukščiai. Vidutiniškai jų greitis gali siekti iki 50 km /h. Patelės pasirenka patiną poravimuisi pagal jo dainos kokybę.

Lakštingalos dienų savaitę užbaigėme vakariniu žygiu į Zarasų „Didžiąją“ salą.  Žygio tikslas – išgirsti giedančią lakštingalą.

Apie lakštingalą ne tik kad daugiau sužinojome, bet ją ir gyvai išgirdome.

 

 


 


Geg 28, 2021 | Kategorija: Renginiai

Apklausa

Ar pakanka informacijos apie įstaigos ugdymo organizavimą, ugdytinių saugumo užtikrinimą?

Peržiūrėti rezultatus

Loading ... Loading ...




bottom